KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Khamis, 23 Mei 2013

Hogoh Pahang Hogoh…Hitam Putih Tak Akan Padam ^_^


Assalammualaikum…

hari nie aku nak story mory skit mengenai fenomena bola sepak Malaysia yang org kata seolah2 diberi nafas baru gi2..semakin naik semenjak beberapa tahun kebelakangan nie…org kata lau dulu penonton lam stadium ramai nyer kerusi je..selebihnyer baru lah manusia..nak lak sana sekelompok..sini sekelompok skit..kesian..cm tak da sokongan ajew.. cm padang jarak padang tekukur…huhuhu…pastu pemain pun sepak bola tak sungguh cam traning ajew gamok nyer hehehe..kesian jugak…

 aku nie masa zaman persekolahan dulu selalu lah pg tolong abah aku niaga dalam stadium tiap kali da perlawanan bola…masa tu mmg syok lah org penuh.. niaga suka2 je cari site income..sambil tgk bola duit pun masuk..tak yah banyak jual air saje untung beratus jugak…lagi kalau stadium penuh..tp start tahun 2003 ke atas kowt..bola sepak Malaysia nie cm tiba2 sepi je…past2 tak da org dtg stadium abah aku pun stop lah niaga…

tp setelah sepi agak lama tetiba tebooomm meletop lik..cm goreng pisang panas..lagi2 bila makin ramai player2 malaysia yang hebat2..siap berebut org nak..hehehe cm safee Sali, mat yo, wan zack haikal, si kembar zaquan tu,,ramai lg lah penat aku nak senarai sorg2 wei.. lagi2 bila skang pemain import dah leh dibawa masuk..jd makin syok ar tgk bola…mcm masing2 sesame pemain nak tunjukan skill masing..cm tu baru org pangil bola tau…

aku nie ikutkan tak lah fanatik sgt ngan bola…tp semenjak dah kawen nie encik somi suka tgk bola..nak tak nak kena lah ikut jugak…alih2 haa amik jadi rutin kalau da bola je mesti start keta pecut pg umah akak dia tak bola..tgk bola nie ramai2 baru syok meriah cm kat stadium jugak asew.. lg kalau time goal… owh mmg cool giler pecah tingkap umah aku asew sorak goal hehehehe…

aku nie bola Malaysia je aku layan bola luar aku tak layan sbb aku tak tau hahaha…jadi yg aku sokong pemain bola sepak Pahang ajew larh hukhuk..

pulak skang setiap pasukan dah da penyokong nyer tersendiri..siap dah ada group lagi..tanda sokongan untuk setiap pasukan bagi setiap negeri.. kalau kat Pahang nie club penyokong nyer ialah…

 diperkenalkan EA-Elephant Army…Hitam Putih Tak Akan Padam Selamanya Sehati Sejiwa..Jiwa…

credit untk http://elephant-army.blogspot.com/
KALAH DAN MENANG PANTANG DIAM!!
HITAM DAN PUTIH TAKKAN PADAM!!



ari2 setelah bertahun lama nya tak tgk bola kat stadium..jadi pg lh tgk kat stadium…fuh…penuh wei..ramai giler org sesak..bila penyokong pahang nyanyi lagu sehati sejiwa tu mengemang bula roma nie..pastu semangat tgk bola tu cm berhantu hahaha..bila time goal je dah tak sedar dah..aku dah sama cam encik suami aku bersorak hahaha… malu kejap woit..woit..kawal diri wei awk tu pempuan hahaha..tp nak wat cm mn nama pun nak bagi sokongan adat lah kan.. tp mmg syok lah kan..

tp pada penyokong2 plak sila lah jaga tata susila anda juga bila berada dlm stadium tu…jgn lah nampak sgt cm kera…kalau nak sokong..sokong elok..jgn lah wat kekecohan plak…adat perlawanan lah kalah menang tu.. pastu aku paling benci bila ada yang baling air dari atas campak ke bawah kesian org bawah…tak mo lah cm tu..tunjukan sikap yang baik..

pada penyokong2 pahang terutama EA..aku tabik spring lah terbaik… semangat2 yer..teruskan menyokong team Pahang yer… ni mlm sabtu nie 25 Mei Pahang Lawan Johor Darul Takzim..fuh agak sengit jugak tu perlawanan nyer..aku lak tak sabar.. masa Pahang lawan ngan Lion XII baru nie mcm nak tercabut jantung asew last minit nyer goal.. dah 3 perlawanan asew goal last minit cam tu…tp mmg best semangt tgk bola tu lain..pastu leh erat jugak ikatan keluarga kan..jadi terus lah menyokong yer.. utk pasukan Pahang mlm sabtu nie pulun habis2 yer kat johor..kita mesti kalahkan johor tu yek hehehe…cayok..cayok… hogoh Pahang hogoh.. ^_^

 Sila tgk video ini sampai habis semanagt itu akan meresap dalam diri bila berkumandang nyer lagu sehati sejiwa yer..


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...