KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Isnin, 31 Disember 2012

Good Bye 2012 Welcome 2013

Assalammualaikum.. sebelum masa berlalu..sebelum tahun berganti...sebelum tahun 2012 melabuhkan tirainya..aku nak mencoretkan seba sedikit akan suka duka 2012...aku rasa tahun 2012 lah detik yang paling manis...

"dari aku dilamar oleh suami ku dihadapan kedua org tua ku untk pertama kali per jumpaan dia bersama ibu bapa aku..."

"di ikuti rombongan risikan dari pihak lelaki pada6.2.2012"

"di susli majlis pertunangan yang meriah di adakan pada 3.3.2012"

"dan di akhiri dengan perkahwinan yang sangat di nantikan kami berdua pada 31 Ogos 2012"

saat status cik ditukar kepada puan..semuanya berlaku dalam satu tahun yang sama...

"Syukur Alhamdulilah..hari ini 31 Disember 2012 sehari menjelang tahun baru usia perkahwinan genap 4 bulan" tuhan saje yang tahu..semoga perhubungan aku bersama suami akan terus kekal bahagia...

"dan untuk pertama kalinya aku berhari raya bersama suami pada hari raya haji lepas"

diikuti dengan berita kakak iparku mengandung InsyAllah awal lan 3 bakal melahirkan anaknya.. dan dgn serta merta aku mendapat satu lagi gelaran mak ngah hehehe..sbb bakal dapat anak sedara baru kan...

alhamdulilah banyak sukanya...

tak di lupakan juga kedukaan yang aku lalui...

baru2 nie aku eksident tp alhamdulilah tak da pape yang berlaku pada aku...cuma kereta je yang teruk sikit...

tp antara suka dan duka..

aku lebih suka ingat akan perkara yang manis je..sbb kalau leh yang menyedihkan kalau leh aku tak nak dikenang..biarknalah dia berlalu bersama masa silam ku..

Jadi untuk "TAHUN 2013" yang bakal tiba nie...

aku memahat azam didada..ingin terus berjaya dalam apa jua yang aku lakukan..


" untuk jadi seorg isteri yang lebih baik...sesungguhnya aku sgt2 sygkan suami aku...Tuhan saje yang tahu berapa lamanya aku menunggu saat kami disatukan..jadi tidak akan aku sia2 kan peluang yang selama ini aku impikan...aku akan jaga dia sehingga hujung nyawa aku amin..dan cepat2 aku dikurniakan zuriat tu lah perkara yang paling aku nantikan amin...




Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Jumaat, 28 Disember 2012

Mari Berangan Bersama Saya..Mampu ker??

Assalammualaikum..hari nie aku nak ajak korg org berangan-angan je aku nak tanya kalau ko org da duit juta2 agak2 penah terpikir tak nak wat umah cam nie??



rumah tinggi tetiba masuk je umah..da keta mewah tersadai depan ruang tamu..fuh..mmg syok lah kan..




 berapa lah gamoknya lau nak duk kondo cam nie yek...





ruang dapur dan mcm kat hotel dah..nie mesti malas nak masak stok membeli jugak takut dapur kotor..barang kat dapur wat perhiasan je hehehe...



bilik mandi lak terus leh nampak bilik tito...kalau cara nie bagus lah utk org baru kawen sbb ngan honeymoon kan..ngan org dah ada anak tengah2 mandi leh tgk anak skali hehehe..tp kena berkemban lah..nanti anak duk pandang je tak kelip2 doh matanya...

Semua nie terdapat di Singapura, kondominium mewah Hamilton Scotts yang membenarkan penghuninya meletakkan kereta mewah mereka di ruang tamu. Kereta mewah milik penghuni boleh dipamerkan di ruang tamu mereka untuk digunakan untuk menunjuk-nunjuk. Dua biji kereta boleh diletakkan di ruang tamu sekaligus. Kereta dimasukkan ke dalam garaj pada tingkat bawah sebelum dinaikkan ke ruang tamu setiap kondo dengan menggunakan lif. Harga sebuah kondo Hamilton Scotts bermula dari SGD 7 juta dan meningkat sehingga SGD 25 juta untuk penthouse empat bilik... agak2 ko org umah aron aziz da tak cam nie ek?? kaya ler dia lau mampu duk umah cam nie..mmg kerlas lah huhuhu...

** sumber gambar nie aku dapat dari email kawan bagi..betol idok tak tau..tp kalau dah da gambar maknanya mmg wujudlah kan huhuhu...


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Khamis, 27 Disember 2012

Malang Tak Berbau…!!! (**Malam ke Malang huhuhu)


Assalammualaikum…Sekali sebut bunyi macam malam..tp sila ok baca dengan betul2 
M.A.L.A.N.G 
ok..tau tak semua apa itu malang murid-murid hehehe..malang nie adalah sesuatu perkara buruk yang terjadi padang sesorg tanpa kita tahu bila ianya akan berlaku chewah…faham idok aku dah terang maksudnyakan hehehe…jadi kalau ko org nak tau..perkarang malang ini lah terjadi pada aku…tp syukur alhamdulilah..tak da pape pada diriku tapi pada yang melanggar so sory…itu bukan salah aku..maybe ujian berat itu untuk dirimu…aku excident..woo bunyi mcm serius tp mmg pun serius..kejadian berlaku sekitar hari sabtu lepas..al-kisahnya cam nie..nak jadikan cerita aku nak ke bandar beli barang..ajak encik somi dia ckp dia nak bukak kedai..so tak leh nak teman aku..dia suh pg sendiri..tp aku nie ngade2 nak majuk..tak jadi pg sambil2 ckp sampai hati suh pg sorg2 tak nak teman dah…huhuhu…tp encik somi pun ckp kan tak nak teman tp cuba faham dia..huhu jadi sebagai isteri aku dah wat hati dia terguris kot..tak banyak ciput je lah ok…so ok2 aku ngalah aku mintak maaf..and aku hantar msg kat kwn aku yang paling aku syg anis piah..bajet2 tanya dia da mn dia ckp da kat bandar..so tetiba suami ku ckp ajak lah anis teman…hati aku berbunga2 yea...yea dapat jumpa anis..jadi aku wat2 tanya takpe ke…encik somi ckp takpe pg lah..tp past beli barang terus pulang yer..jadi aku pg bandar maybe dengan hati encik suami tak berapa lepas..tp si isteri nie dah muncung sedepa lepas jugak lah..sbb da berteman..nak dijadikan cerita..dah siap beli barang semua..on the way nak hantar anis lik..dah tak jauh pun nak sampai umah anis..sambil2 borak sempat jugak ckp kat anis..”anis aku bagi singnal awal2 dah nie kalau excident jugak tak tau lah” sekali aku dgr suara pempuan menjerit..aaaaaaaaaa…bang..melayang akak nie ngan jatuh guling langgar sisi keta aku…Ya Allah..tuhan je tahu tergamang tak terkata…darah aku asew mcm tak sampai kepala..terkedu seribu bahasa..aku pandang anis..anis pandang aku..tak tau nak wat pe..nak kuar pun tak terkeluar keta..sekali anis kuar..baru aku ikut keluar..aku tgk akak tu dah da mamat motor tolong angkat motor dia.ngan akak tu berdiri cegat…aku keluar..aku terus ckp akak nape nie..mana leh nak potong ikut kiri..dah Nampak saya bagi signalkan..dia pun ckp akak jalan kat lorong nie dah..dah bawak slow dah..akak ingat awk perasan akak nak lalu..lorh cam tu lak mn leh..sekali aku Tanya cam mn nie…aku ckp kita wat report lah…dia pun ckp jgnlah akak takda lesen…jadi sah2 mmg dia tak tau undang2…kesian aku kat akak nie,,tp nak wat cam mn..dia ckp dia nak ganti…dia ckp dia dah bawak slow…tp sebenarnya dia bawak laju..kalau slow tentu2 dia sempat breaknya..pulang nak potong ikut kiri mmg sah2 salah dah kak oi…aku nie dah lah debor bukan main lagi cm mano nak ckp kat laki ku nie..last tawakal je lah call..yg lawaknya ckp control…”assammulaikum b syg nie..b syg excident lah b..tp syg tak pape keta je teruk cam mn yek..” laki aku ngucap pjg..dia pun kelam kabut sedang molek abg dia da jadi begegas dia dtg kat aku..aku nie bapak takut..takut laki ku marah..sekali tak marah dia sampai je muka serius..aku debar cam nak tercabut jantung wei…tapi kira ok lah dia ckp keta tu takpe b wisau syg tu..nasib tak pape..dia pun tgk keta kesian keta kami..tp lagi kesian kat akak tu..dia sakit dapat..duit pun kopak..banyak gak nak kena baiki..side mirror patah…kemik lagi kat pintu, markgurd kat tayar kemik..jadi tak tau berapa kosnya..akak tu minta budi bicara suh tunggu gaji 28..jadi ok lah..nasib keta leh jalan lagi..dan side mirror aku pakai seletip aje nasib leh guna lagi hehehe…
“jadi pengajaran yang aku dapat dari kejadian nie..jgn degil kalau suami tak bagi pg jgn pg lah..kan dah dapat paedahnya” “jgn wat suami terasa hati juga sbb dosa woo.” tapi nasib aku tak pape keta je rosak so tunggu nak ke bengkel jelah..pada akak yang melanggar sediakan je lah wangnya berapa nilai saya tak tau..

ni lah gambaran kejadian hehehe...

            tgk lah belakang keta aku tu keta sape nora danish, keta najib, keta aron aziz mana aku leh lambat2..cuak lah aku..2 pun kira aku belok tu dah slow2 dah sbb nak masuk selekoh..lainlah aku mmg ngah belajar drift ye mmg aku corner leper berasap tayar..fuhh...

Keadaan kereta ku..sob..sob




Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Rabu, 19 Disember 2012

Kawan Dan Keluarga ????

Assalammualaikum... sbb aku dah tak da keja sgt nak wat so aku amik skit masa utk jenguk blog aku nie nak ckp pasal tajuk hari ini ia itu..kawan dan keluarga??nape tajuk nya cam runsing je bunyi nya kan..ye lah mmg pun...kan pe aku sebenarnya berada di dalam delima di antara kawan dan keluarga ku yang baru dibina nie..bukan ape semenjak dah kawen nie tak dinafikan lah aku mmg tak da langsung masa nak jumpa kawan2 rapat yang aku paling aku syg sumpah aku syg kawan2 aku...jgn kata nak jumpa..anset pun kadang tah kemana aku letak..tak sentuh anset pun kalau dah duk umah..kalau dulu anset tu bak nyawa kalau tertingal alamak leh sawan lah sbb tak de anset kat tgn...jadi memandangkan kadang2 kawan aku nie da gak tanya bila leh jumpa aku tak reti nak jawap cam mn..membuatkan aku menjadi serba salah..nak kata boleh pun tak nak kata tak boleh pun tak..aku lebih mengambil keputusan beralih ketajuk lain hehehe..nak jumpa mmg nak sgt jumpa..tp masa tu mcm tak cukup je...tp utk kwn2 ku yg tersyg..aku mintak maaf walau ape pun aku mmg dahulukan suami ku...nak kuar lepak2 cam dulu..asew cam aku tak sesuai dah sbb dah bersuami..tak kan aku nak kuar..laki ku di rumah sesorg cam tak syok lak..tp jgn wisau satu hari pasti da masa jugak kita berjumpa bersembang panjangkan..pada kawan2 yang kenal diriku ini jgnlah sedih yer...aku syg sgt2 kat ko org semua tau..harap2 kalian lebih memahami lah akan kekangan masa aku yang tak cukup ni...aku kalau ko org nak tau selalu berkejar ngan jarum jam tu..kadanag2 aku ckp wei stop jap lah penat nie..bagi aku tarik nafas dulu kang sambunglah bedetik..tp dia wat dek je..tak hirau pun..tiada erti penat bagi si jarum jam...jadi aku amik keputusan kena jadi cam jarum berlalu setiap detik da je perkara yang aku perlu lakukan....so..soo..jgn marah ye...pada yang kurang berkenan maafkanlah..harap kalian memahami lah yer.. pada aku masa skang sangat berharg..nak biasa kan ngan rutin harian ku..sampai aku kena demam urat..wakaka lawak..tu lah dulu sebelum kawen malas.. skang dah kawen amik kau..semua kena urus sendiri pulaknya dah duduk umah sendirikan lagi lah..jadi jgn marah ye kawan... aku sentiasa rindukan kalian... MMmmmuuuuaaaahhhh,,, pelik cium dari aku... peace ^_^V

(lebih kurang cam nie lah aku kejar masa tu hehehe)


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Selasa, 18 Disember 2012

Segmen Tambah Follower Di Hujung Tahun

            (sape nak join klik pic atas nie..jom ramai2 kita serbu...yeahaaa!!!)

Jumlah Follower skang baru 49 kalau leh lia nak juta-juta follower leh tak..meh lah follow lia..syg you oallss...

Segmen By Miss Banu Story

http://mulan-sahbanu.blogspot.com

Geng Segar Follower (GSF)


Tarikh tutup: 29 Disember 2012


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia



Tukar Header

Assalammualaikum... aku sebenarnya tengah dalam proses nak tukar header baru sbb aku dah kawen jadi nak lah letak pic sama ngan encik somi baru best so nie ngah dalam proses nak wat lagi nie tak jadi2 lg...sebagai kenangan header nie lah aku nak tukar pada yang lain...


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Isnin, 17 Disember 2012

Demam Datang Menyerang...Badan Pun Lemau Ler..

Assalammualikum...and selamat pagi...hari khamis ari2 aku mc sbb aku tetiba je asew tak sedap badan habis lenguh satu badan..org ckp demam urat..uish mmg tak senan dibuatnya..separuh hari je aku keja..aku mintak nak lik..tak tahan wooo...dah lah duk lam air con...jadi bertambah2 sakit badan aku..asew bisa2 lenguh2...jadi pg sepital mintak dok cuti..utk hari khamis dia bagi khamis je rugi tol..bagi lah khamis jumaat lama skit aku berehat..plus aku cek darah..darah aku tinggi rungsing gak aku..muda2 aku dah kena darah tinggi..ari2 mula2 kena aku dah berjaya normal kan lik tampa mkn ubat..tp aku bersenaman kat gym hari2..ok...tp past stop ber gym aku tak kawal mkn aku..berat badan naik lik...dah darah naik lik..bertambah2 sedih..bila kawan aku kawen lan 11...dah ngandung dah..bestnya dengr org dah ngandung...tp aku tak lagi maybe sbb tak da rezeki lagi..pulak aku pg cek doktor..doktor pun pesan lau leh try turunkan berat..and darah tinggi nie...kalau awk pregnant sgt berisiko..tak bagus...so cam mn...susah tol lah nak turunkan berat..kadang2 tension jugak bila mikir why aku yang gemuk..kan org lain...tp kalau aku tanya org soalan tu..da dia bagi aku sepuloh kali pelempang percuma ngan pakej 3hari 2 malam kat sepital gara2 tanya soalan cam tukan...hello liyana alia...dalam semangat kena lah kuat ok..dah nak kurus kawal lah pemakanan..jaga diri awok tu..nak baby ke idok..kalau nak ingat pesan dok..tu lah kata2 yg sentiasa berbisik dilubuk hati...tp kalau dah lapar aku makan jugak nasi...susah tol nak kekawal..tp skang slow mlm mkn oat taknak makan nasi..encik suami aku pun dah mengeluh badan nya udah naik berganda2 hehe..ramai dah kawan2 dia tegur dia badan naik...hehehe..tp alhamdulilah kira cukup mkn lah aku jaga laki aku kan...tp tu lah kalau dah besar sgt keadaan jadi tak selesa..dia pun ckp nak pakai kasut perut asew sendat...jd kami megambil pendekatan mlm no rice..oat meal or bread only..with milk...tp aku nak milo kalau susu sumpah aku tak mkn...and aku wat aerobik sesorg pagi sabtu baru nie ikut cd hehehe..syok gak terkinja2 aku sorg..ajak encik somi dia ckp "syg aerobik lah ye bagi b tito" lah ckp nak turun badan..ala sebenarnya dia malu nak join tu..jadi aku sesorg je lah..aish mengah jugak lama dah aku tak aerobik cam tu..jadi aku kena mula lik...so doakan kesihatan aku..and bagi semangat yer hehehe..cayok,,,cayok liya,... ^_^



(kiri,kanan , satu dua..kiri lagi kanan lagi lebih kurang lah cam nie hahaha)



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Rabu, 12 Disember 2012

Tips Petua Kemesraan Rumah Tangga...

Assalammualaikum..kat sini aku ada dapat satu emel dari kwn aku..dia ada hantar emel mengenai petua kemesraan rumah tangga.. jadi aku nak lah kongsikan kat sini..kot2 mn2 isteri atau mereka yang baru kawen leh lah ikut petua nie kowt2 menjadikan...kadang2 ada bagus jugak petua2 nie sbb boleh bagi panduan pada kita..kadang2 ada petua yang kita dengar cam leh pakai ke petua nie...tp lau kita tak cuba lagi cam mana kita nak tau...so jom sama2 kita baca sape2 yang sudah cuba mana2 petua nie ce citer skit berkesan dok petuanya hehehe..ok ...dan aku pun da petua yang nak dikongsikan khas untk mereka yang berkahwin..petua nie aku dapat dari my lovely ibu tersyglah..ala biasalahkan sebelum kawen dulu selalu lah borak2 ngan ibu aku..tanya perhal umah tangga sedikit sebanyak aku dah sedia dari segi mental fizikal tak lah org kata..tak tau pape mau tekejut beruk di buatnya huhuhu...tp satu yang paling aku ingat ibu aku pesan...kita isteri nie kalau malas ke tak sempat sekali pun tempat tido kita ngan suami kena jaga..biarlah umah selerak dari dapur sampai depan pun..tp dalam bilik tito kalau leh katil kita ngan suami tu biar kemas..tarik tegang2 cadar..batal letak elok2..kurang2 lau suami lik dari depan sampai dapur beselerak..bila masuk lam bilik tenang skit..da gak tempat dia nak berehat...jadi tu lah katil kena sentiasa kemas..and perkara tu aku lakukan past aku kawen..dengan sendirinya aku lau nak kuar mn2 ke aku mesti kemas katil dulu..biarpun laki aku ckp takpelah lik kang kemas...tp aku taknak aku ckp nak kemas jugak kurang2 kang lik penat tgk katil tenang skit..ni kalau lik katil sepah asew nak marah satu hal nak kena kemas dulu lak baru leh landing..so petua ibu aku mmg berkesan..kadang2 bukan utk laki kita je tp utk diri sendiri jugak..cam aku sendiri lik umah masuk bilik tenang je katil kemas..nak baring pun ada feeling gitu kan2 hehehe..so selamat mencuba k..nie tips yang kawan aku kirim melalui emel td..dia dapat mn aku tak tau..aku just nak kongsikan je ok...


(Lg best lau hari2 kita balik dr keja ke dari mn2 ke katil kt kelihatan cam dalam gambar nie mmg syok kan)

Kemesraan adalah antara cara mengekalkan keharmonian rumahtangga; Rasulullah telah mencontohkan kemesraan tersebut dengan isteri-isteri baginda..........

Tidur dalam satu selimut bersama isteri..
Dari Atha` bin Yasar:
"Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. dan Aisyah r.a biasa mandi bersama dlm satu bejana. Ketika baginda sedang berada dlm satu selimut dgn Aisyah, tiba-tiba Aisyah bangkit. Baginda kemudian bertanya, `Mengapa engkau bangkit?` Jawab Aisyah, Kerana saya haid, wahai Rasulullah.' Sabda Rasulullah, 'Kalau begitu, pergilah, lalu berkainlah ; dekatlah kembali padaku.' Aku pun masuk, lalu berselimut bersama beliau."
( Hadis Riwayat sa`id bin Manshur ).

Memberi wangi-wangian pada aurat
Aisyah berkata, "sesungguhnya Nabi s.a.w. apabila meminyaki badannya, baginda akan memulai drpd auratnya menggunakan nurah  ( sejenis serbuk pewangi ) ; isterinya baginda meminyaki bagian lain tubuh Rasulullah s.a.w.
( Hadis Riwayat Ibnu Majah ).

Mandi bersama isteri
Dari Aisyah r.a. beliau berkata, "Aku biasa mandi bersama Nabi s.a.w. menggunakan satu bejana. Kami biasa bersama-sama memasukkan tangan kami ( ke dlm bejana tesebut )."
( Hadis riwayat Abdurrazaq dan Ibnu Abu Syaibah ).

Disikatkan oleh isteri
Dari Aisyah r.a, beliau berkata, " Saya biasa menyikat rambut Rasulullah s.a.w, ketika itu saya sedang haid".
( Hadis Riwayat Ahmad ).
Meminta isteri meminyaki badan
Dari Aisyah r.a, beliau berkata, "Saya meminyaki badan Rasulullah s.a.w pd hari Raya 'Aidil Adha' setelah beliau melakukan jumrah aqabah."
( Hadis Riwayat Ibnu 'Asakir ).

Minum bergantian pada tempat yang sama
Drpd Aisyah r.a, dia berkata:"Saya biasa minum dari cawan yg sama walaupun ketika haid. Nabi mengambil cawan tersebut ; meletakkan mulutnya di tempat saya meletakkan mulut, lalu Baginda minum, kemudian saya mengambil cawan tersebutdan lalu menghirup isinya, kemudian Baginda mengambilnya dari saya, lalu Baginda meletakkan mulutnya pd tempat saya letakkan mulut saya, lalu Baginda pun menghirupnya."
( Hadis Riwayat Abdurrazaq dan Said bin Manshur ).

Membelai isteri
"Adalah Rasulullah s.a.w tidaklah setiap hari melainkan beliau mesti mengelilingi kami semua ( isterinya ) seorang demi seorang. Baginda menghampiri ; membelai kami tetapi tidak bersama sehingga Baginda singgah ke tempat isteri yg menjadi giliran Baginda, lalu Baginda bermalam di tempatnya."
( Hadis Riwayat Ahmad ).

Mencium isteri
Dari Aisyah r.a, bahawa Nabi s.a.w biasa mencium isterinya setelah mengambil wuduk, kemudian Baginda bersembahyang ; tidak mengulangi wuduknya."
( Hadis Riwayat Abdurrazaq ).
Dari Hafshah, puteri Umar r.a, "Sesungguhnya Rasulullah s.a.w biasa mencium isterinya sekalipun sedang berpuasa."
( Hadis Riwayat Ahmad ).

Berbaring di pangkuan isteri
Dari Aisyah r.a, beliau berkata: "Nabi s.a.w biasa meletakkan kepalanya di pangkuanku walaupun aku sedang haid, kemudian beliau membaca Al-Quran."
( Hadis Riwayat Abdurrazaq ).

Memanggil dengan panggilan mesra
Rasulullah s.a.w biasa memanggil Aisyah dgn beberapa nama panggilan yg di sukainya spt Aisy ; Humaira (pipi merah delima).

Menyejukkan kemarahan isteri dengan mesra
Nabi s.a.w biasa memicit hidung Aisyah jika dia marah; Baginda berkata, "Wahai Uwaisy, bacalah doa: 'Wahai Tuhanku, Tuhan Muhammad, ampunilah dosa-dosaku, hilangkanlah kekerasan hatiku ; lindungilah diriku dari fitnah yg menyesatkan."
( Hadis Riwayat Ibnu Sunni ).

Membersihkan titisan darah haid isteri
Dari Aisyah r.a, dia berkata."Aku pernah tidur bersama Rasulullah s.a.w di atas satu tikar ketika aku sedang haid.Apabila darah ku menitis di atas tikar itu, Baginda mencucinya pd bhgn yg terkena titisan darah ; baginda tidak berpindah dari tempat itu, kemudian beliau sembahyang di tempat itu pula, lalu Baginda berbaring kembali di sisiku.Apabila darah ku menitis lagi di atas tikar itu, Baginda mencuci pd bhgn yg terkena titisam darah itu saja ; tidak berpindah dari tempat itu, kemudian baginda pun sembahyang di atas tikar itu.."
( Hadis Riwayat Nasai ).

Memberikan hadiah
Dari Ummu Kaltsum binti Abu Salamsh, ia berkata, "Ketika Nabi s.a.w menikah dgn Ummu Salamah, Baginda bersabda kepadanya,'Sesungguhnya aku pernah hendak memberi hadiah kpd Raja Najasyi sebuah pakaian berenda ; beberapa botol minyak kasturi, namun aku mengetahui ternyata Raja Najasyi telah meninggal dunia &; aku mengagak hadiah itu akan di kembalikan.Jika hadiah itu memang di kembalikan kepadaku, aku akan memberikanyya kepadamu." Dia ( Ummu Kaltsum ) berkata,"Ternyata keadaan Raja Najasyi seperti yg di sabdakan Rasulullah s.a.w ; hadiah tersebut di kembalikan kpd Baginda, lalu Baginda memberikanyya kpd masing-masing isterinya satu botol minyak kasturi, sedang sisa minyak kasturi &; pakaian tersebut Baginda berikan kpd Ummu Salamah." ( Hadis Riwayat Ahmad )

Segera menemui isteri apabila tergoda
Dari Jabir, sesungguhnya Nabi s.a.w pernah melihat wanita, lalu Baginda masuk ke tempat kediaman Zainab, utk melepaskan keinginan Baginda kepadanya, lalu keluar ; bersabda, "Wanita kalau menghadap, ia menghadap dalam rupa syaitan.......apabila seseorang di antara kamu melihat wanita yg menarik, hendaklah ia mendatangi isterinya krn pd diri isterinya ada hal yg sama dgn yg ada pd wanita itu."
( Hadis Riwayat Tirmizi ).

Begitu indahnya kemesraan Rasulullah s.a.w kpd para isteri Baginda, memberikan gambaran betapa Islam sgt mementingkan sikap kerana sikap & perbuatan baik cara yg paling efektif menyatakan rasa cinta, kasih & sayang antara suami & isteri. Inilah
teladan yg perlu di contohi........

Selamat membaca yerp kawan2...

Yang Cute ^_^.

        Liyana Alia

Rabu, 5 Disember 2012

KeHiduPan BerdikAri Yang Baru

Assalammualaikum..dan salam bahagia..untuk pertama nya aku nak ucap tahniah (walau pun dah lambat tapi aku nak gak wish) utk pasukan harimau malaya atas usaha gigih dan dengan semangat kesukanan yang ditunjukan akhirnya kita dapat membaham garuda yang bongkak lagi bongok itu hehehe...ok kembali ke tajuk di atas..masuk hari nie genaplah usia perkahwinan aku 3 bulan 5 hari...alhamdulilah kejap je masa berlalu dengan pantasnya..masih ku ingat detik dan saat manis tata kala aku di ijabkabulkan bersama jejak pilihan hatiku ceh wah..bukan main lagi..dan saat itu aku rasakan aku lah wanita yang paling bertuah kerana menjadi isteri kepada suamiku tercinta.. B I LOve You So Much..MMuuuaaahhh... dan sejak dari itu aku mula lah kehidupan sebagai suami isteri...tp tu lah org tua2 kata awal perkahwinan sangat2 mencabar kerana saat itulh baru kita cuba untuk mengenali satu sama lain denga lebih dekat lagi..and satu je kepada sesiapa yang bakal berkahwin sabar lah senjata kebahagian kalian..InysAllah dengan kesabaran semuanya akan kita tempuh dengan baik InsyAllah..kembali ke tajuk lagi hehehe..aku sebenarnya nak kata..aku dah masuk minggu ke 2 duduk umah sendiri itu je hehehe..sebelum nie past kawen dalam 2 bulan lebih aku ngan encik suami tercinta duduk ngan my family...jadi setelah hampir 3 lan..sudah masanya aku ngan suami kena nyah dari umah keluarga ku..kan kena halau ok..aku ngan suami kena lah idup berdikari lak..tak kan nak duk bawah ketiak ibu aku lagi kan...tp tu lah sumpah aku kata..sedih gak lah nak pindah keluar...ko org banyangkanlah..(pejam mata sila bayang aku nak citer nie) lahirnya seorg puteri yang comel dari sepasang suami isteri yang sangat romantik..yang diberi nama LIYANA ALIA saat kelahiran puterinya mereka sangat bahagia..dicurahkan kasih syg..ditatang bak minyak yang penuh..diberi pelajaran dan agama untuk bekalan masa hadapan dan akhirat...sehingga saat si puteri ingin di pinang org...di tunangkan dan akhirnya diijabkabul..dengan serta mertanya peralihan diri si puteri beralih ke tangan si menantu lelaki yang sorg..saat itu mana mungkin si ibu dan bapa tidak sedih..mugkin di luarnya di lemparkan senyuman yang paling gembira tapi di dalam hati tuhan yang satu sahaja yang tahu...(ok dah stop bayangkan aku nak sambung lik) jadi aku pun pindahlah duk umah sendiri biar pun duduk di kuantan jugak tp perasaan tu tak sama duk umah parents kan...tp lumrah kehidupan kita perlukan perubahan..dan perlukan anjakan paradigma ceh wahh..ayat ko gila kentang lia oi... dan sehingga saat ini aku dah duduk berdua ngan suami tersayang...bila dah duduk sendiri nie..kira semua menda kena wat sendiri jadi nasiblah aku dikurniakan suami yang terlalu penyanyang tapi sensitif and cepat ngajuk jugak..aku lak angin puting beliung ngan manja gak kadang2 hehehe..jadi kami saling membantu..tak kira walau apa jua rintangan melanda..hak bermain hak kami..eh cam penah dengar je ikaln milo tu kuikui...hahaha...jadi kehidupan berdikari ini lebih mencabar lagi lah..tp aku tetap gah dipersada seni..maintain leh wat semua keja hehehe...iye ke idok..tanyalah laki aku yer dia je leh bagi markah hehehe...so sampai disini sahaja topi hangat kita..sampai ketemu lagi disaat aku da mood nak update ye ok...bye2...mmmuuuaaaahhh...

Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Khamis, 22 November 2012

BloggEr Perlu Cantik And Hensem Ker If Nak Dapat Followers ManyaK2???

Assalammulaikum... hye semua..leh tak aku nak kata..why aku dah bukak blog since 2009 until now yang follow aku 44 baru sejak dulu kale..kesian kan hehehe..tp back to the title lah..aku sebenarnya tertanya2 jugak..setiap bloger yang berjaya antaranya seperti  fatin liyana , elia , zack zuhairi , namee roslan , tiara fazlin  boleh dikatakan mempunyai paras rupa and..background study and anything semuanya bila aku tgk wow hebat blogger nie..cantik,,pandai lak tu..pastu aku pun bertapa lah duk baca entrynya dari satu entry ke entry berikutnya ...why yer...adakah kerana kita jarang2 leh berjumpa orang seperti mereka disekeliling kita..membuatkan kita teruja ??? nak kata ye ke idak...pada aku lah...kalau ikutkan dah banyak gak lah aku duk ushar2 blog org...aku nie da blog..tp selalu ketandusan idea..nak story pasal pe yek..pasal diri sendiri ke..hurmmm nothing special lah...pasal pe yang berlaku hari2...ala mcm bosan je...ke nak ckp pasal pe yang berlaku lain dari yang lain..urmmm..susah gak..aku nie suka baca blog org..tp kalau nak wat entry story pasal apa2 lah aku mesti fail huhuhu...tp kalau baca blog org aku suka...tp blog aku baca aku selalu tgk followers dia bp ramai..and whos tuan empunya blog..and aku perhatikan kalau follwers ramai..si empunya blog adalah seorg yang hebat..and mesti ada something special dalam diri si bloger..dan ternyata ianya benar...antara kelebihan mereka kerana rupa paras yang lawa, backgorund study yang bagus bangat..so maybe itu salah satu sebb nape org suka baca entry bloger seperti mereka and salah seorgnya adalah aku..hehehe..di sebabkan aku tidak lagi boleh berfacebook atas sebab2 tertentu...so aku lebih kerap menghabiskan masa2 free ku di ofice dengan membaca blog2 org tak kira lah blog sape aku baca je..kalau da tajuk yang menarik..pulak aku lagi suka org wat entry letak pic manyak2 itu membuatkan aku sangat tertarik kerana seperti terapi lak pada aku...lagi best kalau entry pasal org pg melancong amik pic lawa2...jadi cm best je tgk..tak dapat g tgk pun jadilahkan...memang menjadi lumrah kot kita manusia suka pada sesuatu perkara mungking kerana da kelebihannya kowt..paham tak pe aku melalut nie wakaka..wat faham udah ler jgn tanya lah nape aku ckp mengarut..sbb kalau ko org tanya...aku akan jawap dengan bangganya..suka hati aku lah blog aku...aku nak tulis pew pun belum tentu da yang nak baca hehehe...ko org tengok lah tajuk ngan huraian jauh terpesong..maka itu kembalikan ke jalan yang lurus baik aku stop type..nanti tah pe lg menda aku mengarutkan hehehe...so baik aku chow dulu k..wee..haa..oppa gangam style...=P

Nah TgK Pic2 Baby Cantik Nie Somelnya And teNang Je Jiwa..







Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Jumaat, 9 November 2012

My BIrthdays Is ComE Again

Assalammulaikum... dan salam penghulu segala hari..sekarang kita semua berada di bulan november dah sebulan aku tinggal blog nie tak update pape hehehe... almaklumlah org dah kawen busy nya bukan main jgn tak tau lah... hari ni dah 9 November 2012 tingal lagi 7 hari sebelum my birthdays ke 24 iaitu pada 15 November..hati nie tak sabarnya bukaan main lagi..sbb in my life birthdyas tahun nie paling bermakna sbb akan diraikan bersama suami tersyg..dan lebih meriah lagi jatuh pada 1 Muharram 1434H org kata tahun islam dah masuk tahun baru..jadi hari yang sama boleh diraikan dengan membaca doa akhir tahun dan mulakan dengan doa awal tahun..maka permulaan yang baik bagi tahun yang baik..di harap birthdays tahun nie memberi seribu kenangan yang manis..lagi tak sbr menunggu pe lah yang istimewa bakal diberi oleh suami tercinta.. 
aku harap kawan semua dapat mendoakan kebahagian aku dunia akhirat..Semoga Allah sentiasa memberkati kehidupan aku bersama suami..dan sentiasa tersemai nilai2 murni dalam diri kami berdua..sayang bertambah sayang..bertolak ansur, bertanggungjawab atas diri masing2..menjaga hati satu sama lain..mungkin tak sempurna tapi membaiki menjadi lebih baik itu lebih baik kan tak begi2.. 

P/S: SAPE2 YANG BERMURAH HATI NAK BELANJA KEK BESDAY KE PUN BOLEH JUGAK  AKU NAK KEK CAM NIE JE HEHEHE...

 Tak dapat Secret Recipe pun takpelah

dapat Baskin Robin pun jadi lah wakakaka..demand kan aku hehehe... =P

Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Selasa, 18 September 2012

My WeediNg Days 31 Ogos/1 September 2012



Syukur alhamdulilah...hari nie bertarikh 18 September 2012 merupakan hari ke 18 aku bergelar seorg isteri, syukur alhamdulilah akhirnya  hari yang aku nantikan sudah pun selesai dan majlis berjalan lancar walaupun da sedikit masalah semasa majlis tp berkat pertolongan ahlia keluarga, saudara mara dan lebih2 lagi kawan2 semua yang diatur tetap berjalan seperti yang dirancang,,syukur alhamdulilah...untuk pengetahuan majlis akad nikah diadakan pada 31 Ogos 2012 pada pukul 10.30mlm...waa jgn tak tau..aku nie kira pegantin merdeka raya huhuhu..hebat tak..hebatkan hehehe..dan majlis bersarnya berjalan pada 1 september 2012 keesokan harinya dengan penuh meriah alhamdulilah...busan yang dipilih cukup membuatkan si jejakanya seperti seorg pahlawan yang terkenal dan si gadisnya umpama tuan puteri yang diraikan..owh sungguh indah saat itu..dan kenangan itu akan terpahat di dalam sanubari sehingga akhir hayat..selepas berkahwin  nie,,tak dinafikan kehidupan berubah kerana segala pe kita buat perlu memikirkan suami terlebih dahulu..dan aku pun masih dalam proses menyesuaikan diri dengan kehidupan yang baru ni..banyak perkara yang aku perlu pelajari..tp aku sgt bersyukur dikurniakan seorg suami yang sgt memahami dan bertanggungjawab..alhamdulilah dan aku berharap kehidupan kami nie bahagia sehingga ke akhir hayat kami amin...kini penambahan ahli keluarga menjangkau angka 9 orang..InsyAllah bulan 2 tahun depan akak iparku bersalim dapat anak saudara jadi bertambah jadi 10 lak hehehe..makin besar keluarga kami..YA ALLAH SEMOGA KAU MELINDUNGI KELUARGA KAMI DARI SEGALA PERKARA2 BURUK, MURAHKAN REZEKI KAMI, BAHAGIAKAN KAMI, SENTIASA MENDAPAT KEBERKATAN HIDUP DARI MU YA ALLAH..






My Kad Kawen And BantinG

Nie Aku lampirkan jugak kad kawen aku ngan banting aku kawen..lawa tak..tarikh pada kad kawen tu leha bertukar tau atas sebb tak dapat dielakan jadi ditukar seperti banting tu 1 september 2012 majlis beasr kalau majlis akad nikah 31 Ogos 2012 10.30 mlm hehehe..lawa tak??



Selasa, 24 Julai 2012

Selasa 4 Ramadhan 1433H

Assalammualaikum..serta salam ramadhan al-mubarak..asewnya masih tak lewat lagi utnk aku ucap selamat berpuasa kepad seluruh umat islam..agak puasa kali nie leboh bermakna dari sebelum nya amin...jadi di kesempatan ini aku mewakili..diri aku jugak hehehe..insan tersyg,serta ahli keluarga tersyg..ingin menyusun sepuluh jari memohon keampunan kepada semua..yang mengenali diri kami..sekiranya da menyakiti,berlaku kasar, dan seumpamanya...kami mohon maaf sesungguhnya yang buruk itu datang dari kami sendiri dan yang baik itu dari Allah..memandangkan bulan mulia nie hanya setahun sekali je..aku harap kita semua lebih lah beribadat di bulan mulia nie,,perbanyakan berdoa,solat sunat, membaca Al-Quran agak diri lebih terpelihara,dan sentiasa beriman kepadaNya amin...



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Khamis, 19 Julai 2012

44 hari lagi..seram....

Assalammualaikum...pembuka bicara..si chubby jelita...nak wat cerita..sape nak baca silakan saja..kalau tak suka tak payah baca..hehehe..hari nie mood menulis tu ada so sepetang nie terus je bukak blog nak story..kali nie more tu sensitif skit lah..memandangkan hari bahagia makin hampir..masa pun tak lama dah pun...tp masih da rasa keciwa..kan sbb org len tapi punca diri sendiri jugak...satu menda jew..nak tau pe..aku tetap tak kurus2..badan makin naik da lah..sedihlah..nape lah kan..tp yang aku tau..mmg aku tak da wat pape senaman..makan lak sedap..memang nie lah makan dia padan muka aku...tp da sebulan lebih lagi nie bulan pose dah nak sampai agak2 dalam 1 month nie leh tak diet kilat??agak2 dapat tak turunkan berat badan..tak dapat turun banyak sikit pun tak pe lah..5kg jew...tp aku nie tak kuat ketahanan..tak leh nak lawan..kalau tgk mknan OMG..tak pe hari nie mkn esok aku diet lah..and hari2 tu lah alasan aku ckp kat diri sendiri..ayooooyoyooyoo...cam mn nak kurus lau camtu...penat lah wei nak kurus nie..tahun 2010 aku da pg gym..and mmg best..masa tu rasa badan ringan turun sampai 5 kg..rasa happy bukan men lah..sbb baju yang tak leh pakai masa tu dah leh pakai..jadi semangat tu makin berkobar2 tp lepas je stop pg gym..makan tak jaga berat naik lik sedih asew..tp org kata kalau nak seribu daya lah kan..kalau tak semangat wat pe pun tak kan berjaya...so dari mn aku nak mula..start first pose ke?? boleh ke aku nie..cam terdesak je nak kurus asew...sbb aku nak kawen..nak jugak merasa pakai baju cantik..dalam gambar nampak slim je..tp leh ke aku capai hajat tu dalam masa 44 hari je lagi nie...sedih mmg sedih..walau pun bakal suami tak kesah..tp aku tau sebagai seorg laki dia mesti nak jugak isteri dia cantik..aku tak mintak cantik cam selebriti..tp cukup lah dapat turunkan weight aku nie..sbb aku sendiri pun dapat asew badan dah makin berat nie..pakai baju pun asew ketat je tak suka..sbb tiap kali nak pakai baju..aku mesti kutuk diri aku sendiri sape suh tak jaga badan...kadang2 sedih sendiri je..tp lau pikir2 lik da org lebih besar dari aku kan..tp tu dia org aku nak diri aku..sbb untuk kesihatan jugak..kalau besar sgt nanti mudah dapat penyakit..jadi idup nanti bergantung ngan ubat jew kan...so aku asew kali nie aku kena wat tol2 lah kan..jadi terdetik kat hati nak beli mesin treadmill running tu...tp kos mahal sgt..tak mampu lah lak asew...so cam mn??dalam lan pose nie makan oat ngan minum susu je..and wat senaman ringkas agak2 dapat tak turunkan weight aku nie yer..."YA ALLAH KO MAHA MENDENGAR BISIK HATIKU INI...INGIN SEKALI MERASA BAHAGIA SEPERTI YANG LAIN...BANTU LAH AKU YA ALLAH, PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSANKU,KUATKAN HATI IMAN KU,SESUNGGUHNYA HANYA KAU MENGETAHUI YANG MANA TERBAIK UNTUK DIRIKU..HANYA PADAMULAH TEMPAT HAMBAMU INI MENGADU...AMIN" aku harap kali nie aku wat tol2 lah tak lama dah lia oi...usaha skit..kuatkan semangat kalau org len leh wat ko mesti boleh..buktikan yang diri ko mampu mcm org lain..usaha LIYANA ALIA..usaha..Usaha tu tangga kejaya..kalau ko usaha pasti ko berjaya..jadi aku mesti kuat semangat...Cayok..cayok lia...Good LucK LIYANA ALIA...AMINNNN...=(







Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Rabu, 4 Julai 2012

Hari Ditunggu Makin Tiba....

Salam dan selamat pagi salam 1 Malaysia Cewah...bukan men lagi ye...dalam lama aku asew aku tak update blog kan kira2 dah sekat sebulan gak lah kan hehehe..kan pe sbb malas lah nak update tak story best nak citer nya hehehe... jadi hari nie tetiba teringat lak kat blog nie dah berhabuk sebulan tak sentuh semut ngan anai2 pun dah mula nak besarang nasib baik cepat sedar...ook2 jauh dah aku melalut nie..jadi utk tidak membuang masa kembali kepada tajuk di atas..aku sebenarnya ngah seram2 sejuk nie..bila di tendang..ditolak..ditambah..waaa tgl tak sampai 2 lan je lagi aku nak jadi isteri org tol ke nie..aku ready dah ke..tp asew takut tu jgn kata lah..tp excited pun ada jugak...mmg tak lama dah tp pe pun aku tak tau nak wat pe..huhuhuhu..cuma hari duk tanda kalander je wahahaha..tp tak pe lah..just tunggu je lah hari nya...tp aku sedih..sbb tarikh yang aku nak tak dapat sbb tarikh tu ramai jiran yang dah ami dekat 3 majlis..jadi mengalah lah..awl kan..jadi tarik kawen sama ngan kwn..tak dapat nak pg kawen dia..tp nasib dia wat nyambut menantu...so leh lah pg belah laki...hehehe..nasib dia jemput wahahaha..pape pun pada bakal2 pengantin yang agak2 kawen dekat sama tarikh ngan aku..kome nak ucapankan selamat menjadi isteri org yer...utk kwn2 aku yang nak ikut jejak nie..sama2 lah yer bersedia menempuh hari bahagia yer.. ok disebabkan hari nie aku kurang sihat skit jadi aku stop sampai cini je dulu ok...bye2..mmmuuuaaahhhh...

Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Khamis, 31 Mei 2012

What Happened In May 2012

Assalammualaikum
 semua..lama jugok lah tak update blog..sebb busy and malas nak menulis..tp disebabkan hari nie end oh may 2012..jadi aku updatekan semua serantak pe yang berlaku pada bulan mei 2012 dalam kehidupan yang nice nie heheheh... bermula dengan 3 Mei 2012 ialah my abah kesayangan punya beufdays yang ke 51 tahun...pejam celik kejap je abah dah masuk usia 51 tahun..jadi untuk menyambut bufdays boy utk mlm tu..aku and ibu, adik bradik serta tunang tersyg berpakat nak ajk abh kuar makan utk meraikan hari lahir abh..tanda kami mernghargai and menyayangi abh sangat2..so destination tak tau nak bawak mkn mana last2 sampai ke "Crocodile rock"  ewww kejam gila dak nie bawak bapak dia pg makan buaya batu...tolong..tolong..tolong..jgn salah faham ek..aku tak kejam lagi ..nie just nama tempat mkn je lah unik kan..tp ok lah jugak utk sekali2 meraikan pape yang special..di iringin suasana yang malap dia restoran nie..serta alunan band yang menyanyikan lagu2 yang melodinya sedap didengar untuk halwa telinga..and suasana tu jadi sgt romantik...siap tokie restoran suh request nak lagu pape tak sempena besday my bapak tapi bapak kita nie malu..so just says..no its ok...hehehe sweet bila abah malu hehehe..sbb kita org bawak kek semestinya lah tau beufdays sape siap tulis nama and usia kan...jadi mlm tu sgt seronok..walaupun kami tak dapat kumpul semua adik badik jadi yang hadir hanya berenam..tp pic yang laki je da..pic pempuan da lam kamera malas nak upload jadi ni je lah pic yang da hehehe ....


and pada bulan mei nie jugak adalah hari ibu..jadi aku adik bradik betungkus lumus menyediakan ayam panggang untuk hidangan makan tengahari bersama2 hehehe...and dalam masa yang sama jugak..aku ngah drive keta and bila parking..and tgk meter..eh cantik no meter yang tertera iaitu "161616" hehehe..pe maksud 16 tu..2 maksudnya aku kawen pada 16 September 2012 titik..kira jadi lah tu tarikh tetap dah tu hehehe..waa gedik kan ko lia..tp 2 lah seba skit yang terjadi yang aku rasa happy...sebenarnya banyak lagi yang happy lagi happy time jumpa tunang tersyg lah..tp malas nak citer nanti ko org mesti bosan and ckp cam ko je da tunang eeee geli aku uweekkk..jadi tak nak lah tulis..so nie lah citer aku combain dalam satu entry utk lan 5..sbb pe..sebb aku malas nak taip hahaha..ok selamat membaca peace...^_^




Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Jumaat, 4 Mei 2012

My Fren 4 eVer

Assalammualaikum...Selamat hari Jumaat Semua
hari nie aku nak ckp sal kekawan aku lah..kan ari2 entry lepas da ckp nak kuar sesama pg lepak2 walau pun sekejap je dapat lepak sama2 tp ok lah dari x dapat jumpa lansung..pg makan kat tc..past2 duduk lepak tepi pantai..bestnya lama dah x lepak2 cam tu..lau dulu rajin gak..tp skang semenjak dah keja nie jarang sekali dah kuarnya..lagi satu geng x da nak ajk kuar selalu...jadi dapat gak lah bergalak kejap.duk story citer2 lama best jugak..da gak selit bab politik k..jgn x tau cik farah berbicara tentang politik hehehe..leh dah nak join puteri UMNO..nanti aku undi ko jadi ketus PUTERI UMNO hehehe...
jadi nie jelah pic yang sempat aku amik..mlm tu x sempat nak bergambar beria sgt sbb banyak jalan2 je pusing2 TC..
Ni lah kawan2 aku ala semua comel2 kan..tau dah kita org mmg comey sokmo hehehe...



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Rabu, 25 April 2012

Busy + Tapi Malas...

Assalammualaikum semua..
sory guys..beberapa hari ni aku mengalami kekurangan masa gara2 keja yang banyak hehehe..tp hari nie pun dapat lagi keja mengejut..terkejut mau nak kentot pun x lepas..aish..nasib lah da yang sudi tolong fuhh lega..so dapat setel semua keja..now relax skit...tp aku masih da kerja yang x wat..aku nak update web site office tp tahap kemalasan aku nie.melebihi tahap kemalasan ular sawa yang dah telan 5 ekor kuda liar + seorg anak ayam sebagai pencuci mulut..smlm berita tu keluar kat Tv...u Alls tgk ke x kejadian ular sawa nie..so lau x tgk pg cari cepat yer...ok back kepada story aku td..sebenarnya aku ngah malas hehehe..tu lah yang aku nak kata...tpp..aku nak kena gak wat keja tu...nanti boss tanya mula lah terkuet..kuet senyum menggoda..sbb x siap lagi wat keja..mau malu muka aku nie wei ish2..tersengeh2 kalau lawa x pe nie eee..buruk mengalahkan izara aishah..kalau tgk buruk skit je muka aku dari izara aishah..haa punya lah x lawa kan..tp 2 lah aku kata..aku nie dalam kepala sebenarnya ngah pening..loya2 memikirkan pe lg nak kena sedia utk kawen..tol lah org kata selagi x sampai majlis kepala nie berat cam bawak batu-bata sbb banyak menda nak kena fikir huhuhuhu...and aku x sabar nak jumpa kwn jumaat nie..dah lama x kuar sama2 sebelum aku kawen nie nak habiskan sisa2 hidup bujang nie bersama kwn2 yang aku syg..nanti lau dah kawen lum tentu dapat lepak cm bujang kan... jadi asew nak beborak sampai x kuar suara..nak makan sama2 sampai muntah lik makanan..past2 nak nages..sampai x da ari mata dah..dah keringkan..haa punya lah aku windu kat kawan2 aku..jadi nanti masa kuar nanti aku amik gambar ngan kwn2 aku yer..tgk lah mcm2 posisi nanti gambar kita org nak bergambar..so sgt excited and x sabar nak hag out together2 kan...so tunggu ok..lau ko org nak tau lah kan..setiap kaler yang aku letak pada tulisan kat blog nie adalah mengikut warna baju aku pakai pada hari aku mengupdate blog...so x pening nak pilih kaler apew kan..sweet and bijak x aku..bijak kan..2 lah aku tau aku bijak..cuma malas sikit je..hehehe..soo nak tgk pic malas aku kat office nak tgk sgt nah amik ko....dipersembahkan ................................................................

YANG PALING COMEL.......^_^

............................................................
...................................
...................
............
....
..
.



jgn tergoda k..da org kata ala manjanya hehehehe....


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Khamis, 19 April 2012

~~151 Days Before~~

Assalammulaikum...and selamat morning semua..todays is khamis..tommorrow is jumaat and sabtu is holidays chesss i like...ok sebelum aku merapu lebih jauh bagilah aku kembali ke pangkal jalan semula ok...sory lau da yg suka skodeng2 blog aku tp x da entry baru sory lah yer..kan pe busy lah wei..keja manyak kat office nie pun aku datang early morning just utk wat entry baru hebat x aku hebat kan kwn2 hehehe...sebenarnya aku x tau nak tulis pasal pe..tp nak lah kongsi jugakan pasal 151 hari sebelum my weedings days..lau masuk hari ni tgl 151 hari lg sebelum aku bergelar seorg isteri yang solehah hehehe..chewah solehah lah sangat kan...tp harap2 nya begi2 lah kan...amin..doa dari kalian amatlah bermakna kerana setiap kata2 tu da lah satu doa kan..kan...sebenarnya wat masa skang dan ketika ini aku dan en tunang tersyg ngah dalam persediaan menyiapkan rumah yang bakal diduduki lepas kawen nanti waaa manyak seronok..seronok tau lau nak kawen ni..sbb kita akan wat mcm2 persiapan utk menempuh alam berumah dan tangga..jadi skang dlm proses nak cuci rumah lepas dah siap pasang grill..masuk api..jadi langkah seterusnya cuci rumah lak..best2..mesti ko org geli pelik gila kan..bapak awl siap umah...ala otak kuning ko org nie..sebenarnya en tunang dia nak duduk umah tu dlu..kira dia ckp nanti sikit2 leh beli barang dah..so sampai hari kita org kawen nanti umah 2 da lengkap...jadi tuan puteri en tunang nanti masuk rumah kesat kaki je sbb semua dah lengkap haaa ok x perancangan my en tunang..ok kan bijaksana tau tunang aku nie..2 lah aku syg dia...lebih 1150% aku syg dia...ko org da ke..x da kan jadi tok soh lah nak jelous sangat hehehe...jadi utk tatapan umah yang bakal duduk sebelum dimasuki perabut..sebelum..semut2 cicak turut membungkus kain baju mereka utk turut serta berpindah ke rumah baru kami..jadi nie lah pandanganya tgk ek..jgn lah malu2 sgt aish ngade tol lah..huhuhuhu..peace ~ ^_^. ~


Tgk wei 2 lah dapur tempat aku nak main masak2 nanti..sory lah umah biasa je x lah cam istana takasi hehehe ^_^

2 ruang tamu juga bilik utk aku lepak tgk twi nanti.main congkak..men daun trop ke lawan dam ke ngan en tunang satu hari nanti hukhuk...

jadi cukup lah utnk santapan hari ini..ok aku bz nak sambung keja..sebelum boss aku amik kasut dia ketuk kepala aku baik aku sambung keja aku ok...untuk tiara...tq lah da org publish my link blog kat wall u lah..and i terkezut zack zuhairi comment wall fb oppocot..mmg u hebat lah tiara peace ...^_^.



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Selasa, 17 April 2012

Tiara Fazlin Jaludin

Tak Ku sangka...x ku duga org yang ku tunggu dah tiba..waaa aku masih dalam truma nie..sbb pe ce ko org teka...aish pending ar ko org nie..baca title lah beb 2 pun lemah kan hahaha...hari nie pg2 hari sampai je ofice menda pertama aku wat on lappy..log in fb and tgk msg..weiii..tttiiiiaaarrraaaa..tulen msg aku toq..dia msg aku...mn nak pg nie aku nak lompat si katak lompat ke kat office nie...ke nak duduk bawah meja nages sorg2 sbb tiara msg aku..+ add aku + chat aku + comment aku + follow blog aku + comment Blog aku + walaweiiiiiiii...gila ape mau x sawan tages aku cm nie..start smlm anis bg link blog dia..aku follow blog dia...past2 duk betapa depan lappy..baca blog dia..dari satu story ke satu story..ala seronoknya dia g jalan je cik tiara ni..tp x pe aku dpt berangan bejalan ngan dia pun ok lah weiii...dah lah si tiara nie lawa orgnya cam artis wei..muka dia ada iras artis indonesia beb sape kenal cinta laura artis indon..lau ko org nak tau aku pandang je terus ingat cm artis beb hehehe...so leh x lau nak pgl tiara artis irlend sbb now she stay irlend kan2...x kira nak marah ke x..aku nak panggil gak (tiara jgn marah ye sbb u mmg dah taraf artis now k ^_^)
jadi hari ini aku mmg happy giler lah..x sia2 aku puasa ganti hari nie sbb x lapar sbb tiara dah wat aku kenyag toq...hahaha...wei ko org ingat aku nie muka Tipu reka2 citer nak cari publisiti ke..x lah..mmg aku chat ngan tiara nak bukti nah amik tgk jgn nages ek lau tgk dia comment aku...see ko org buka mata luas2 k tgk dia comment pe dia ckp header aku comel mcm aku hehehe..Ya Allah mau aku x sawan wei...x caye lagi aku ckp dia chat ngan aku meh aku tunjuk lagi
 

</></></></></></>



haaa mula lah tu..jelous lah tu aku bukan lah nak tipu tp setakat bangga lah jugak hehehe...jadi pad u Allsss semua2 kat luar sana undi lah tiara dia x lama lagi akan tersenarai antara top 10 blogger terhebat kat mesya nie caye lah amin..di samping 2 gak aku nak tolong bis tiara nie jugak..so pada semua rakyat kuantan yang duduk disekitar cenderawasih,bkt setongkol,im,kg tengah,kg jawa..mari lah ramai2 serbu ke warung tiara..cepat pgg cari warung tiara kat area tabika kemas bukit setongkol tepi jalan tu..nanti sampai warung 2 jerit bawak sepanduk ramai2 pangil nama tiara yer..nanti ko org leh tgk live web cam ngan tiara guna skype dari irlend ok..(hahaha huru hara lah warung tiara aku x tau)...tiara ampun kan akak lau tiara jadi jutawan nanti sbb kan ramai serbu warung tiara yer hehehe...jadi nanti lau aku jg bff tiara agak2 da x sape2 yg jelous hehehe.. so selamat membaca entry yang x bp nak sihat aku nie sbb ketor pasal tiara nie x habis lg..ngah cuba kembalikan ingatan aku nie sbb ilang ingatan jap tadi kan2 hehehe..jadi lau x caye tiara nie setaraf artis ko org leh tgk nie di persembahkan tatatataaaaraaaa......Artsi Irlend Vs Indonesia..sila tinggalkan undian anda ( kod 11 utk tiara ) utk (kod 00 utk cinta)..cepat2 kita tgk undia siapa tertinggi pasti tiara nya..jadi selamat mengundi ok..(tiara entry nie just for you thkzz coz add approve and chat with me..and i wish u semoga terus berjaya dalam kerjaya and sentiasa sihat hendaknya..peace toqqqq ^_^.



P/S: PADA SESIAPA YG MASIH TIDAK MENGENALI GADIS COMEL NIE LEH TRY MASUK BLOG NIE http://tiarafazlin.blogspot.com/ IDUPA PASTI CERIA TOQQ....=)
P/S: HAA UTK PENGETAHUAN KO ORG GAK DA ORG CUBA MENYAMAR NAK JADI TIARA MENGGUNAKAN ACC FB LAIN AND USE PIC TIARA SO SEBELUMNAK ADD LINK NIE TIARA PENYAMARAN  http://www.facebook.com/profile.php?id=100002239085777&ref=ts  (TIPU)


Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...