KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Rabu, 19 Jun 2013

Puding Triffle Berniaga Kecil-Kecilan Jew..

Assalammualaikum....

Semoga bloger2 semua sihat sentiasa hendaknyer amin..

hari nie aku nak citer skit pasal mula2 nyer saje2 nak buat untuk mkn…nyudah nyer jadi bisness hahaha..pulaknyer encik somi yg tercinta nie mmg ringan tulang..pe je isteri dia wat dia nak je tolong..

nak jadi citer ari2 pg umah akak dia..aku nie bab2 makanan nie tak lah amik tau sgt..masa pg umah akak dia tu..akak dia ada bagi satu bekas pudding triffle nie..aku nie tak penah taupun kewujudan menda nie..dari akak ipar aku nie baru lah aku tau menda nie..jadi dia bagi kami somi isteri kongsi lah mkn…eh sedap pulok menda nie..mlm tu jugak bagi duit kat akak ipar mintak tolong beli..sebekas 5 inggt beli 2..amik tamak kan hahaha..menda sedap mmg lah…

past2 esok harinyer aku dtg office aku google pudding triffle nie..konon2 nak cari resepi sekali jumpa..eh mudah ngat membuatnyer..jd ptg lik keja je ajak encik somi singgah tunas manja beli bahan..dia mula ckp gak nak wat gak ke…aku pun ckp lh nak lah..senang je b..syg dah salin nie..kita try dulu bg k.jue rasa..lau sedap kita wat bisness suka2 hehehe..konon nyer lh.. jadi siap beli brg… sampai umah nyudah nyer esok nyer gak baru buat hahaha..biasalah mood mula2 nak mula tu mmg susah tp dah mula tu jalan lancer terus…

 jd cubaan pertama tu dapat lah dalam 7 bekas bulat tu..siap je tak sabar2 nak rasa nie..esok pepagi bukak peti b kita rasa cepat..pg breakfast kami pudding triffle dia ckp sedap syg…tp kita nyer custard nie cair skit..takpe nanti kang kita wat lagi..jadi aku agih2 lah bagi akak ipar rasa.. ibu aku asew.. ibu aku pun first time rasa..jd bila dapat pujian ckp ermm sedap yana..aku pun mula lah kobar2 nak niaga bagai hahaha.. buat lah siap beli bekas lg, bekas besar dadih tu dulu pastu2 mlm tu kat umah ibu aku jugak..aku laki bini buat hahaha..dapat dalam 20 bekas..esok hari abis aku kerah adik2 aku suh promote kat sekolah office dia org wakaka…dgn pakse rela bawak gak lh sorg 2 bekas  suh bagi rasa sape2 nak beli ckp ek..ptg terus lik umah ibu Tanya adik da sape nk tempah tak ada lah 4 bekas nak hahaha..duit gak tu hahaha..siap adk yg partikal tu ckp lau da org nak tempah utk buat jamuan besar2 nak ke amik…ahh sudah aku nie pening nk jawab ok ke idok Tanya encik somi dulu..en somi ngan bangga nyer ckp boleh chef fozy ada utk kacau kastard haaa..tergelak aku tgk suami aku semangat tol..hahaha..tp adik aku ckp lau da nanti dia ckp ek…

nie da jugak lah kwn2 beli satu 2 bekas..smlm akak ipar aku bawak 10 bekas licin habis dijual alhamdulilah,isnin baru nie aku da bawak ke office aku akak office aku mkn ckp sedap dia pun nak tempah..nak bekas besar…nak hari Jumaat nie..syukur alhamdulilah cikit2 pun rezeki tu masuk juga..sebenarnya kan nak serius sgt pun..en somi pun ckp takyah untung sgt balik modal pun ok dah..kita suka2 je kurang2 da aktiviti kita leh buatkan..waaa suka aku dgr..en somi aku nie mmg senang..aku tak suh dia buat pun..dia dah offer diri..takpe b masak kastard syg potong kek masuk bekas ok..hahaha aku pun on je lah kuikui…jadi dari hasil yang aku buat ari2 banyak gak..yang makan sendiri pun dah banyak mana aku tak tau lah hahaha..tp aku nyer triffle nie lain skit sebb aku isi dadih belah atas sekali..lau ikutkan resepi asl dia sampai jeli je atas tu..tp bila aku tgk past isi jeli sikit nak jula 2 ringgt asew tak tergamak..jd dapat idea tambah dadih jadi rasa dia sedap wooo..nak jual kat org pun tak ragu2 sbb penuh bekas kan…tak nak lah org ckp menda cikit je bekas je besor huhu..jadi kalau aku jadi pelanggan pun aku akan ckp cm tu gak menda tak padan ngan harga..so kita kena pikir pelanggan dulu customer always right…so esok mlm nak wat bekas besar tu sbb akak office aku tempah..rezeki2 alhamdulilah… ^_^


resepi nantilah aku kongsi ye…sbb resepi tulis da kat umah…takut salah lak kang ok…

 
Sebekas RM45.00 bekas besar nie ce tgk lawa + rasa dia lagi sedap hehehe 


Yang nie
RM 2.00 sebekas


yang nie tak siap lg..nanti da amik pic lain aku kongsi yer...

yang bulat tu sebekas 
RM5.00

yang bekas petak tu sebekas
RM10.00

jadi kot da sape2 nak tempah ke area kuantan sahaja ye leh lah tempah yer InsyAllah sy cuba wat yg paling sedap untuk anda ..



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...