KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Isnin, 28 Disember 2009

KisaH Idup Aku... Part 1

hmmm aku pun x tau nak tulis pe kat blog nie sbb agak lama jugak lah aku x update blog nie sbb x tau pe cerita nak di update kan....tp...tah cam mn lah aku tetiba teringat kisah2 lama time kecik2 sekolah dlu....and aku terfikir why not aku update je tentang kisah idup ku ini hehehe....sekadar suka2 untuk org kenali aku kan2...so aku akan cerita mula dari aku dilahirkan aku dilahirkan pada 15.11.1988...pada surat beranak tulis pukul 11.15 mlm so antara tarikh aku lahir dan masa aku dilahirkan agak sama cuma diterbalikan no nya..bagus kan hehehe....tp yg hebatnya aku nie kan lahir kat sepital tau....tp lahir kat kampung ku kat LANCHANG pahang..lahir kat umah...so sape nama bidan yg sambut aku 2 pun aku x tau lah...hehehe...jd bermulalah kisah kehidupan aku...aku diberinama LIYANA ALIA...aslnya nak letak ALIA LIYANA sbb adik bradik aku semua start ngan A...tp bunyi dia x sesedap LIYANA ALIA jd ngan kata putus letak lah nama LIYANA ALIA BT ABDUL RAHMAN..aku nie ank no 2 and aku je lah sorg p lam adik bradik ku ini...akak sepupu aku ckp aku masa kecik manja ngan ayah aku..past2 kuat nagis sbbnya..asl ayah aku nak gerak je mesti aku nak ikut..lau aku x dapat ikut aku pun waaaaa...tp bila aku ingat2 lik pun mmg yea pun mmg kuat nagis sampai skang pun aku still kuat nagis if x dapat nak selesaikan masalah sendiri mesti aku nagis..hehehe pecah tembelang...start aku mula sekolah masa umo 5 thn ingat lg masa 2 tgk abg aku pg sekolah aku pun nak pg jugak..jd ibu antar lah aku masuk tadika Abin...tp masa masuk tadika nie aku takut sgt..sbb aku mmg x tau pape..so tiap kali nak pg mesti nagis...kat tadika pun dari aku sampai hingga balik aku nagis punya lah teruk...tp pg tadika x lama x sampai sebulan pun dah x pg dah..sbb pg tadika kan belajar tp nagis agak2nya cikgu tadika 2 pun dah naik menyapah dah kat aku sbb sikit2 nagis....hehehe...masuk lak usia 6 tahun masa nie aku masuk tadik kemas sekolah bukit sekilau tahun 1994 aku ingat lg nama cikgu aku masa tadika 2 siti rahmah baik sangat lemah lembut...x cam cikgu kelas sebelah nama dia cikgu ani bapak garang cam singa lau dia marah sampai kelas kita org leh degar so scary...so cikgu rahmah nie lau kita org nakal sangat slalu ugut nak pindah masuk class cikgu ani..jd masing2 semua takut so secara automatik kelas mesti diam hehehe...yg paling aku x suka pasal tadika nie tiap pagi sampai mesti kena minum susu....YA ALLAH 2 lah satu perkara yg aku selalu elak dari kena minum susu...tau pe aku wat...bila sampai amik segelas susu pg duk minum kat pintu...tp aku kan minum pun pg kat rumput curah air susu 2..hehehe 2 lah hari2 aku wat...sampai satu hari 2 terkantoi...cikgu perasan aku buang susu 2 aku x minum..cikgu pun pe lg pgl aku..dia beri susu baru dia suh minum depan dia sampai habis...masa 2 lah aku paling x suka and takut + sedih..minum jugak lah susu 2 biar pun aku nak termuntah..mmg muntah pun kat situ jugak aku muntah sbb aku mmg x suka susu..x sedap uwek loya tekak aku nie..sampai skang aku try nak minum susu tp x leh aku pun x tau kenape...past dari ari2 aku x minum gak air susu 2 tp aku x buang kat rumput dah tp aku tuang air susu 2 kat gelas dak len bagi tgl sikit jew air susu 2..past wat2 minum pandai x hehehe...pandai kan hehehe...._tamat Part 1_

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...