KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Isnin, 17 Disember 2012

Demam Datang Menyerang...Badan Pun Lemau Ler..

Assalammualikum...and selamat pagi...hari khamis ari2 aku mc sbb aku tetiba je asew tak sedap badan habis lenguh satu badan..org ckp demam urat..uish mmg tak senan dibuatnya..separuh hari je aku keja..aku mintak nak lik..tak tahan wooo...dah lah duk lam air con...jadi bertambah2 sakit badan aku..asew bisa2 lenguh2...jadi pg sepital mintak dok cuti..utk hari khamis dia bagi khamis je rugi tol..bagi lah khamis jumaat lama skit aku berehat..plus aku cek darah..darah aku tinggi rungsing gak aku..muda2 aku dah kena darah tinggi..ari2 mula2 kena aku dah berjaya normal kan lik tampa mkn ubat..tp aku bersenaman kat gym hari2..ok...tp past stop ber gym aku tak kawal mkn aku..berat badan naik lik...dah darah naik lik..bertambah2 sedih..bila kawan aku kawen lan 11...dah ngandung dah..bestnya dengr org dah ngandung...tp aku tak lagi maybe sbb tak da rezeki lagi..pulak aku pg cek doktor..doktor pun pesan lau leh try turunkan berat..and darah tinggi nie...kalau awk pregnant sgt berisiko..tak bagus...so cam mn...susah tol lah nak turunkan berat..kadang2 tension jugak bila mikir why aku yang gemuk..kan org lain...tp kalau aku tanya org soalan tu..da dia bagi aku sepuloh kali pelempang percuma ngan pakej 3hari 2 malam kat sepital gara2 tanya soalan cam tukan...hello liyana alia...dalam semangat kena lah kuat ok..dah nak kurus kawal lah pemakanan..jaga diri awok tu..nak baby ke idok..kalau nak ingat pesan dok..tu lah kata2 yg sentiasa berbisik dilubuk hati...tp kalau dah lapar aku makan jugak nasi...susah tol nak kekawal..tp skang slow mlm mkn oat taknak makan nasi..encik suami aku pun dah mengeluh badan nya udah naik berganda2 hehe..ramai dah kawan2 dia tegur dia badan naik...hehehe..tp alhamdulilah kira cukup mkn lah aku jaga laki aku kan...tp tu lah kalau dah besar sgt keadaan jadi tak selesa..dia pun ckp nak pakai kasut perut asew sendat...jd kami megambil pendekatan mlm no rice..oat meal or bread only..with milk...tp aku nak milo kalau susu sumpah aku tak mkn...and aku wat aerobik sesorg pagi sabtu baru nie ikut cd hehehe..syok gak terkinja2 aku sorg..ajak encik somi dia ckp "syg aerobik lah ye bagi b tito" lah ckp nak turun badan..ala sebenarnya dia malu nak join tu..jadi aku sesorg je lah..aish mengah jugak lama dah aku tak aerobik cam tu..jadi aku kena mula lik...so doakan kesihatan aku..and bagi semangat yer hehehe..cayok,,,cayok liya,... ^_^



(kiri,kanan , satu dua..kiri lagi kanan lagi lebih kurang lah cam nie hahaha)



Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

2 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...