KOs UnTuK KAwen

TQ FOLLOW>> I FOLLOW U BACK

My Weeding Anniversary 31 Ogos 2012

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE MY HUSBAND

Rabu, 5 Disember 2012

KeHiduPan BerdikAri Yang Baru

Assalammualaikum..dan salam bahagia..untuk pertama nya aku nak ucap tahniah (walau pun dah lambat tapi aku nak gak wish) utk pasukan harimau malaya atas usaha gigih dan dengan semangat kesukanan yang ditunjukan akhirnya kita dapat membaham garuda yang bongkak lagi bongok itu hehehe...ok kembali ke tajuk di atas..masuk hari nie genaplah usia perkahwinan aku 3 bulan 5 hari...alhamdulilah kejap je masa berlalu dengan pantasnya..masih ku ingat detik dan saat manis tata kala aku di ijabkabulkan bersama jejak pilihan hatiku ceh wah..bukan main lagi..dan saat itu aku rasakan aku lah wanita yang paling bertuah kerana menjadi isteri kepada suamiku tercinta.. B I LOve You So Much..MMuuuaaahhh... dan sejak dari itu aku mula lah kehidupan sebagai suami isteri...tp tu lah org tua2 kata awal perkahwinan sangat2 mencabar kerana saat itulh baru kita cuba untuk mengenali satu sama lain denga lebih dekat lagi..and satu je kepada sesiapa yang bakal berkahwin sabar lah senjata kebahagian kalian..InysAllah dengan kesabaran semuanya akan kita tempuh dengan baik InsyAllah..kembali ke tajuk lagi hehehe..aku sebenarnya nak kata..aku dah masuk minggu ke 2 duduk umah sendiri itu je hehehe..sebelum nie past kawen dalam 2 bulan lebih aku ngan encik suami tercinta duduk ngan my family...jadi setelah hampir 3 lan..sudah masanya aku ngan suami kena nyah dari umah keluarga ku..kan kena halau ok..aku ngan suami kena lah idup berdikari lak..tak kan nak duk bawah ketiak ibu aku lagi kan...tp tu lah sumpah aku kata..sedih gak lah nak pindah keluar...ko org banyangkanlah..(pejam mata sila bayang aku nak citer nie) lahirnya seorg puteri yang comel dari sepasang suami isteri yang sangat romantik..yang diberi nama LIYANA ALIA saat kelahiran puterinya mereka sangat bahagia..dicurahkan kasih syg..ditatang bak minyak yang penuh..diberi pelajaran dan agama untuk bekalan masa hadapan dan akhirat...sehingga saat si puteri ingin di pinang org...di tunangkan dan akhirnya diijabkabul..dengan serta mertanya peralihan diri si puteri beralih ke tangan si menantu lelaki yang sorg..saat itu mana mungkin si ibu dan bapa tidak sedih..mugkin di luarnya di lemparkan senyuman yang paling gembira tapi di dalam hati tuhan yang satu sahaja yang tahu...(ok dah stop bayangkan aku nak sambung lik) jadi aku pun pindahlah duk umah sendiri biar pun duduk di kuantan jugak tp perasaan tu tak sama duk umah parents kan...tp lumrah kehidupan kita perlukan perubahan..dan perlukan anjakan paradigma ceh wahh..ayat ko gila kentang lia oi... dan sehingga saat ini aku dah duduk berdua ngan suami tersayang...bila dah duduk sendiri nie..kira semua menda kena wat sendiri jadi nasiblah aku dikurniakan suami yang terlalu penyanyang tapi sensitif and cepat ngajuk jugak..aku lak angin puting beliung ngan manja gak kadang2 hehehe..jadi kami saling membantu..tak kira walau apa jua rintangan melanda..hak bermain hak kami..eh cam penah dengar je ikaln milo tu kuikui...hahaha...jadi kehidupan berdikari ini lebih mencabar lagi lah..tp aku tetap gah dipersada seni..maintain leh wat semua keja hehehe...iye ke idok..tanyalah laki aku yer dia je leh bagi markah hehehe...so sampai disini sahaja topi hangat kita..sampai ketemu lagi disaat aku da mood nak update ye ok...bye2...mmmuuuaaaahhh...

Yang Cute ^_^.
Liyana Alia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...